דורית זוננשיין
אורח
|
|
« ב- : דצמבר 07, 2011, 11:08:38 PM » |
|
נושאי הלימוד למבחן כיתות י' ספר הלימוד: שאלון א' 007 אורנה ענתבי
הבנה והבעה: טקסט עם שאלות הבעה כתיבת טיעון כתיבת סיכום- בורר אמצעים חזותיים- הפקת מידע מהיצג גרפי
אוצר המילים והמשמעים 1. מבוא מילון אבן שושן, מילון רב מילים, מילון ההווה- ללמוד את מאפייני המילונים , הגישה של כל מילון אבן שושן- עמ' 114-115 מילון רב מילים- עמ'140-141 מילון ההווה- 148-149 ניתוח ערכים מתוך המילונים על פי הקריטריונים בעמ' אלה.ותרגול בספר. טבלה מסכמת- עמ' 154-155 2. מושגים בסמנטיקה-ניגודיות- עמ'164-169 נרדפות- עמ' 170-175 היכללות ושדה סמנטי- עמ'184- 186 3. יחסים בין משמעים- פוליסמיה והומונימיה עמ' 187-190 4. דרכי ההגדרה המילונית- הסברים עמ'110-111 בספר מופיעות חמש דרכים להגדרה המילונית – יש ללמוד 3 מהן- נרדפות, ניגודיות , הגדרה קלאסית. משלב לשוני, קונוטציה הקשר. הסברים ותרגול עמ' 176- 183. תחביר חלקי הדיבר עמ' 222-223 צורות הבינוני- עמ' 224-226 צירוף סמיכות , צירוף שם ותוארו- הבחנה ביניהם והמרה. שרשרת סמיכויות וסמיכות שם ותואר יידוע סמיכות, ריבוי סמיכות צירוף כבול, תיקוני לשון בסמיכות הבחנה בין שלושת סוגי המשפטים- פשוט, איחוי, מורכב. קשרים לוגיים תפקיד תחבירי- נושא, נשוא, משלים שם-לוואי, משלים פועל. סדר מילים( גם, רק, אפילו, אף) דיבור ישיר ודיבור עקיף תקינות – התאמה בין הנשוא הפועלי לבין הנושא התאמה בין שם העצם לבין שם התואר. הפועל- זיהוי רכיבי הפועל: שורש, בניין, זמן, גוף.
בהצלחה!
|