דורית זוננשיין
אורח
|
|
« ב- : דצמבר 19, 2010, 05:49:11 PM » |
|
שתי צורות ללמוד למבחן: 1) שאלות חזרה שצורפו לפורום. 2) נושאי לימוד: מתוך תוכנית הלימודים: נושא א' פרק א' כולו פרק ב' כולו פרק ג' 1 כולו פרק ג' 2 עד צורות ההתיישבות
נושא א' – הלאומיות בישראל ובעמים – ראשית הדרך עד 1920
פרקי הלימוד
א. מאפייני תופעת הלאומיות המודרנית והתנועות הלאומיות באירופה במאה ה-19 1. המאפיינים של הלאומיות המודרנית כתופעה חברתית, תרבותית ופוליטית. 2. המאפיינים של התנועות הלאומיות שהתגבשו באירופה במאה ה-19. 3. הגורמים לצמיחת התנועות הלאומיות באירופה במאה ה-19 ולהתגבשותן. 4. דפוסי ההגשמה של שתי תנועות לאומיות באירופה במאה ה-19: מי שלט במדינה, מטרת המאבק, הכוחות הפעילים שהניעו את המאבק, השלבים העיקריים במאבק, הגורמים המסייעים והגורמים המעכבים בניהול המאבק, תוצאות המאבק. הערה: בסעיף זה אין הכוונה לתנועה הציונית.
ב. התנועה הלאומית היהודית המודרנית ומאפייניה העיקריים 1. הגורמים לצמיחתה ולהתארגנותה של התנועה הציונית . 2. פועלו של בנימין זאב הרצל לבניית התנועה הציונית ולארגונה: 'מדינת היהודים', תכנית באזל, המסגרות הארגוניות למימוש מטרות התנועה, ניסיונותיו לקדם את קבלת הצ'ארטר, ויכוח אוגנדה.
ג. דפוסי הפעילות של התנועה הציונית בגולה ובארץ-ישראל 1. דפוסי הפעולה של התנועה הציונית במדינות אירופה, בארצות אגן הים התיכון והאסלאם: אגודות ציוניות, ספרות, עיתונות, לימוד השפה העברית, 'עבודת ההווה', הקמת מסגרות להכשרה ולעלייה . 2. פעולותיהם של הציונים בארץ-ישראל עד מלחמת העולם הראשונה: הסיבות לעליות לארץ-ישראל, מפת ההתיישבות, צורות התיישבות, מסגרות פוליטיות, חברתיות וביטחוניות, תרבות וחינוך, אישים וארגונים שסייעו לפעילות הציונית.
בהצלחה צוות היסטוריה.
|