פורום מקיף עומר

תלמידים והורים => שכבה י' - רוית נעים אהרון => נושא נשלח על ידי: דורית זוננשיין על מרץ 08, 2013, 01:05:55 PM



כותרת: לתלמידי מד"ח מצורפות תשובות לעבודת סיכום פרק לחץ
תגובה על ידי: דורית זוננשיין על מרץ 08, 2013, 01:05:55 PM
לתלמידי מד"ח:
 מצורפות תשובות לעבודת סיכום פרק לחץ
 החומר לבחינה ביום ראשון צומצם בשל המבחן במתמטיקה מחר:
 המבחן יהיה רק על 3 המודלים: גירויים, תגובה, אינטראקציה.
 בבקשה תודיעו לשאר חברי הקבוצה.
 
שאלות מסכמות לפרק לחץ
 
מטרת העבודה הנוכחית לסייע לכם לחזור על חומר הלימוד בפרק "לחץ", ולהתכונן לבוחן בנושא זה. עבודה עצמאית תסייע לכם לסלול דרך להצלחה.

1.א.ציינו והסבירו את ארבעת סוגי התגובה למצב לחץ לפי מודל התגובה.
 
ב.הדגימו את ארבעת התגובות על תלמיד החווה חרדת בחינות.
 
2.א.ציינו והסבירו את ארבעת סוגי הגירויים הגורמים ללחץ לפי מודל הגירויים.
 
ב.הדגימו את ארבעת הגירויים על תלמיד בזמן בחינות בגרות.
 
3.א.ציינו והסבירו את מאפייני מודל האינטראקציה.

ב.הסבירו לפי מודל האינטראקציה מדוע יש תלמידים שנלחצים מהמסע לפולין ותלמידים שלא.
 
4.החבר של דנה עזב אותה, אבל היא הרגישה טוב יותר אחרי שחברתה חיבקה אותה ואמרה לה שתראה את הצד הטוב: שהיא סוף סוף התנתקה מה"טמבל" ההוא, ושיש לה מחזרים רבים. הסבירו את שיפור ההרגשה של דנה באירוע זה.
 
5.ההורים של רוני הודיעו לו שהם עוברים לעיר אחרת. רוני פנה ליועצת בית הספר וסיפר לה שמעולם הוא לא הרגיש כל כך לחוץ. את/ה היועצ/ת של רוני.
 א.הציעו דרך אחת להתמודד טוב יותר עם בעיית המעבר.

 ב.הציעו לרוני דרך אחת להפחית את רגשות הלחץ אותן הוא חש.
 
תשובות
 1.א.מודל התגובה
 1.תגובות פיזיולוגיות:
 הזעה, רעד, כאבי בטן, דפיקות לב מואצות.
*קנון: לחימה או בריחה
 *סליה: תסמונת ההסתגלות הכללית
 2.תגובות התנהגותיות:
לפי קנון-לחימה או בריחה: אכילה/הפסקת אכילה, תוקפנות/אדישות, או שיתוק תגובות.
 3.תגובות קוגניטיביות:
דימויים קטסטרופליים-תמונות דמיוניות של מצבים מפחידים העלולים להתרחש כתוצאה מהגירוי המלחיץ.
שיבושים בחשיבה-קושי בארגון מחשבות ובקבלת החלטות.
 פגיעה בקשב סלקטיבי-קשה להתרכז בגירוי ספציפי, תוך התעלמות מגירויים אחרים בסביבה.
 קשיי זיכרון-הפרעות בזיכרון BLACK OUT.
 4.תגובות רגשיות:
 חרדה, כעס, דיכאון. האדם החרד חושש ודואג, האדם המדוכא מרגיש לאות, חוסר ערך ופסימיות, והאדם הכועס חש תוקפנות.

ב. . 1.תגובות פיזיולוגיות:
 הזעה, רעד, כאבי בטן, דפיקות לב מואצות.
2.תגובות התנהגותיות:
אכילה/הפסקת אכילה לפני הבחינה, תוקפנות/אדישות כלפי משפחתי וחברי, שיתוק תגובות כך שאינו מסוגל ללמוד.
 3.תגובות קוגניטיביות:
דימויים קטסטרופליים- מה יקרה לי אם אכשל במבחן.
שיבושים בחשיבה-לא מסוגל לכתוב תשובה מסודרת ולהחליט על איזה שאלות לענות.
 פגיעה בקשב סלקטיבי-קשה להתרכז במבחן, תוך התעלמות מרעשים שיש בכיתה.
 קשיי זיכרון-לא זוכרים את חומר הבחינה למרות שלמדנו.
 4.תגובות רגשיות:
 חרדה מפני כישלון, כעס על עצמי או על המורה, עצב.
 
2.א.מודל הגירויים
 1.עומס: *מצב בו גירוי מסוים מאופיין בעוצמה גבוהה במשך זמן ארוך עד שאין ביכולתנו להסתגל אליו.
*יש לבצע הרבה מטלות בזמן קצר.
 *הסטנדרטים בהם אנו נדרשים לעמוד הם גבוהים.
 2.חוסר שליטה: אמונה בכך שאנשים אחרים או הגורל שולטים במצב, ולא אנחנו.
 3.קונפליקט:
 כאשר שני רצונות או צרכים פנימיים מתנגשים.
 כאשר האדם חייב לבחור בין שתי אפשרויות או יותר.
 הלחץ נוצר כי לכל בחירה יש מחיר. במקרה כזה יש 2 נטיות לתגובה: התקרבות והימנעות.
4.שינוי: שינויים גדולים וסמוכים בזמן גורמים ללחץ. מדובר על שינויים מהותיים שמצריכים הסתגלות מחדש בחיים.
 
ב.עומס:
*בזמן הבחינה שומעים אזעקת רכב פועלת במשך זמן רב.
 *לוח המבחנים צפוף.
 *ההורים מצפים לציונים גבוהים.
 חוסר שליטה: השאלות בלתי צפויות.
 קונפליקט: על איזה שאלה כדאי לענות.
 שינוי: לא מתאים לשאלה.
 
3.א.מודל האינטראקציה
 תגובות ללחץ יושפעו משני גורמים:
מאפייני המצב: הערכת המצב כמאיים או כאתגר. זוהי הערכה סובייקטיבית של המצב.
 מאפייני אישיות: הערכת יכולת התמודדות עם המצב.
הערכת המצב כמאיים תלויה במידה שבה האדם מאמין שהוא מסוגל להתמודד עם המצב המאיים. היות שלאנשים שונים יש יכולת התמודדות שונה, הם חווים לחץ במידה שונה, ולכן גם הערכת יכולת ההתמודדות היא סובייקטיבית.

ב.יש תלמידים שיעריכו את המסע כקשה פיזית ורגשית ולכן הוא יתפס כאיום ויש תלמידים שיעריכו אותו כקשה פיזית ורגשית אבל זה אתגר עבורם. יש תלמידים שיעריכו שהם לא יוכלו להתמודד עם קשיים של קור וריחוק מהבית ויש תלמידים שיעריכו שהם מסוגלים להתמודד עם קשיים אלה.
 
4.החברה של דנה מחבקת אותה, כלומר מעניקה לה תמיכה חברתית מהסוג של תמיכה רגשית-למישהו אכפת מאיתנו. בנוסף היא גורמת לה להערכה מחודשת של המצב: הוא טמבל ויש לה הרבה מחזרים.
 
5.א.התמודדות עם הבעיה: התמודדות מטרימה: איסוף מידע לפני+פיתוח תכניות פעולה. היועצת תציע לרוני לברר באיזה בית ספר הוא הולך ללמוד, איזה חוגים יש בסביבה ועוד מידע על המקום החדש ואז תציע לו דרכים להתחבר עם חברים חדשים.
 
ב.התמודדות עם הרגשות: רוני יוכל להפחית את רגשות הלחץ שלו באמצעות הערכה מחודשת של המצב: שינוי הערכה שלילית (אין מה לעשות), להערכה חיובית (אפשר להתמודד). נכון שקשה לעבור דירה כי צריך להסתגל למקום חדש, בי"ס חדש, חברים חדשים, אבל אפשר לראות בכך הזדמנות להכיר חברים חדשים ולהתנסות בחוויות שונות.


Omar html Site linux server Omar Old Site linux server omer facebook