כותרת: המשימות הבאות לתלמידי ט1 ו-ט3 הן חובה. תגובה על ידי: דורית זוננשיין על נובמבר 21, 2012, 11:48:27 AM המשימות הבאות לתלמידי כיתות ח1 ח4 ט1 ו-ט3 הן חובה.
איך כותבים סיפור? חלק ד' קראתי את הפתיחות המעניינות אשר שלחתם לי. בשלב זה אני מבקשת להוסיף לכם נקודות נוספות להתייחסות ולחשיבה. אלה יש בהן לסייע בידכם לכתוב את סיפורכם. *הוציאו את הספורים שבכם לחופשי. הסופר צ'רלס דיקנס, למשל, סיפר כי אחסן בראשו רעיונות, זיכרונות, קטעי שיחות, כתבות מעיתונים, מילות שירים, רסיסי סיפורים ועוד. *מייקל מורפוגו ("הממלכה של קנסקי") מבסס את הכתיבה שלו על מצבים אמיתיים מהחיים. הוא אומר: "כל הסיפורים שלי מבוססים על אמת כזו או אחרת, על רסיס מציאות כלשהו. אני צריך להכיר את הפנים שאני מכניס לספר, אני צריך לשמוע את השפה ואני צריך לנסוע למקום שאני כותב עליו." *חלומות יכולים להיות מקור לרעיונות. כתבו במחברת בבוקר את החלומות שלכם, חלומות מוסרים מידע על הנפש. *חפשו נושאים באינטרנט (עמית לוי מט1 מצא באינטרנט רעיון מאוד יפה!), בעיתונים, סיפורים אישיים יוצאי דופן של אנשים בטלוויזיה, במגזינים בנושאי טבע, מדע וגיאוגרפיה, שיחות עם אנשים שונים. הסופר מייקל קרייטון נהג לעיין באופן קבוע בעיתוני מדע. באחד מהם הוא קרא כתבה על יתושים פרהיסטוריים שנלכדו בתוך גוש ענבר ועל האפשרות שנשמר בהם דם דינוזאורים. כתבה זו נתנה לו השראה לכתיבת הספר: "פארק היורה" שנהפך לסרט (הבמאי סטיבן שפילברג, מי שלא צפה בסרט מומלץ!) פיליפ פולמן, מחבר טרילוגיית "חומריו האפלים" אומר שהוא "גנב" רעיונות מכל ספר שקרא בחייו. הוא לא התכוון לומר שהוא העתיק מה שסופרים אחרים כתבו, אלא שהרעיונות שלו הם השראה שהוא קיבל מכל מיני דברים שהוא קרא, מחוברות קומיקס ועד שירה וסיפורי מיתולוגיה. משימה: א. כתבו ,בקצרה ובלשונכם, מה למדתם חדש מתוך הקטעים המצוינים לעיל. ב. חפשו סיפור, קטע אינפורמטיבי מעניין , חוויה אישית , סיפור שמישהו סיפר לכם אשר יכולים בסיס רעיוני טוב לסיפור שאתם תפתחו ותכתבו. (תוכלו לחפש בכל אחד מהמקומות המצוינים לעיל ועוד...) כל הכבוד לכל התלמידים שכותבים לי! להת' רוזי |