פורום מקיף עומר

תלמידים והורים => שכבה י' - רוית נעים אהרון => נושא נשלח על ידי: דורית זוננשיין על דצמבר 07, 2011, 11:08:38 PM



כותרת: נושאי הלימוד למבחן בלשון של תלמידי כיתות י'
תגובה על ידי: דורית זוננשיין על דצמבר 07, 2011, 11:08:38 PM
נושאי הלימוד למבחן כיתות י'
ספר הלימוד: שאלון א'  007 אורנה ענתבי

הבנה והבעה:
טקסט עם שאלות
הבעה
כתיבת טיעון
כתיבת סיכום- בורר
אמצעים חזותיים- הפקת מידע מהיצג גרפי

אוצר המילים והמשמעים
1. מבוא
מילון אבן שושן, מילון רב מילים,  מילון ההווה- ללמוד את מאפייני המילונים , הגישה של כל מילון
אבן שושן- עמ'  114-115
מילון רב מילים- עמ'140-141
  מילון ההווה- 148-149  
ניתוח ערכים מתוך המילונים על פי הקריטריונים בעמ' אלה.ותרגול בספר.  
טבלה מסכמת- עמ' 154-155
2. מושגים בסמנטיקה-ניגודיות- עמ'164-169
 נרדפות-  עמ' 170-175
היכללות ושדה סמנטי- עמ'184- 186  
3. יחסים בין משמעים- פוליסמיה והומונימיה עמ' 187-190
4. דרכי ההגדרה המילונית-  הסברים  עמ'110-111
בספר מופיעות חמש דרכים להגדרה המילונית – יש ללמוד 3 מהן- נרדפות, ניגודיות , הגדרה קלאסית.
משלב לשוני, קונוטציה הקשר. הסברים ותרגול  עמ' 176- 183.
תחביר
חלקי הדיבר עמ' 222-223
צורות הבינוני- עמ' 224-226
צירוף סמיכות , צירוף שם ותוארו- הבחנה ביניהם והמרה.
שרשרת סמיכויות וסמיכות שם ותואר
יידוע סמיכות, ריבוי סמיכות
צירוף כבול, תיקוני לשון בסמיכות
הבחנה בין שלושת סוגי המשפטים- פשוט, איחוי, מורכב.
קשרים לוגיים
תפקיד תחבירי- נושא, נשוא, משלים שם-לוואי, משלים פועל.
סדר מילים( גם, רק, אפילו, אף)
דיבור ישיר ודיבור עקיף
תקינות – התאמה בין הנשוא הפועלי לבין הנושא
התאמה בין שם העצם לבין שם התואר.
הפועל- זיהוי רכיבי הפועל: שורש, בניין, זמן, גוף.

בהצלחה!


Omar html Site linux server Omar Old Site linux server omer facebook