פורום מקיף עומר

תלמידים והורים => שכבה ט'- רינת זוהר => נושא נשלח על ידי: דורית זוננשיין על יוני 15, 2011, 01:50:20 PM



כותרת: נושאי לימוד לבחינת קיץ בלשון לעולים לכיתה י'
תגובה על ידי: דורית זוננשיין על יוני 15, 2011, 01:50:20 PM
נושאי הלימוד לכיתה ט'
ספר הלימוד: שאלון א'  007 אורנה ענתבי

הבנה והבעה:
תעודת הזהות של הטקסט
הכותרת
מילות שאלה ומילות הוראה
רעיון מרכזי של פסקה
רעיון מרכזי של טקסט
לכידות וקישוריות
מאזכרים
מילות קישור
אמצעים רטוריים עמ' 30-31
תפקידם של סימני הפיסוק- עמ'22-23
הבעה
כתיבת טיעון
כתיבת סיכום- כולל ובורר
אמצעים חזותיים- הפקת מידע מהיצג גרפי

אוצר המילים והמשמעים
1. מבוא
מילון אבן שושן, מילון רב מילים,  מילון ההווה- ללמוד את מאפייני המילונים , הגישה של כל מילון
אבן שושן- עמ'  114-115
מילון רב מילים- עמ'140-141
  מילון ההווה- 148-149 
ניתוח ערכים מתוך המילונים על פי הקריטריונים בעמ' אלה.ותרגול בספר. 
טבלה מסכמת- עמ' 154-155
2. מושגים בסמנטיקה-ניגודיות- עמ'164-169
 נרדפות-  עמ' 170-175
היכללות ושדה סמנטי- עמ'184- 186   
3. יחסים בין משמעים- פוליסמיה והומונימיה עמ' 187-190
4. דרכי ההגדרה המילונית-  הסברים  עמ'110-111
בספר מופיעות חמש דרכים להגדרה המילונית – יש ללמוד 3 מהן- נרדפות, ניגודיות , הגדרה קלאסית.
משלב לשוני, קונוטציה הקשר. הסברים ותרגול  עמ' 176- 183.
תחביר
חלקי הדיבר עמ' 222-223
צורות הבינוני- עמ' 224-226
צירוף סמיכות , צירוף שם ותוארו- הבחנה ביניהם והמרה.
שרשרת סמיכויות וסמיכות שם ותואר
יידוע סמיכות, ריבוי סמיכות
צירוף כבול, תיקוני לשון בסמיכות
הבחנה בין שלושת סוגי המשפטים- פשוט, איחוי, מורכב.
קשרים לוגיים
תפקיד תחבירי- נושא, נשוא, משלים שם-לוואי, משלים פועל.
סדר מילים ( גם, רק, אפילו, אף)
דיבור ישיר ודיבור עקיף
תקינות – התאמה בין הנשוא הפועלי לבין הנושא
התאמה בין שם העצם לבין שם התואר.

בהצלחה.
[/b][/font]







Omar html Site linux server Omar Old Site linux server omer facebook