כותרת: להורי תלמידי שכבת י"ב - תוכנית הלימודים באזרחות תגובה על ידי: דורית זוננשיין על דצמבר 04, 2009, 12:39:20 PM בשנים האחרונות שקד משרד החינוך על מבנה בחינות הבגרות
ותהליך הלמידה ויצא עם "האופק הפדגוגי". תוכנית זו באה להרחיב את מיומנויות החשיבה שנדרשים אליהם התלמידים בבחינות הבגרות. בהתאם לכך, הורחבה תוכנית הלימודים באזרחות לשתי יחידות לימוד חובה תוך דגש על מיומנויות חשיבה. תוכנית לימודים זו כוללת בחינת בגרות בהיקף של שתי יחידות לימוד והגשת מטלת ביצוע. הציון הסופי באזרחות בתעודת הבגרות מורכב מ- 20% מטלת ביצוע ו- 80% בחינת הבגרות. תלמיד שלא יגיש מטלת ביצוע בזמן, לא יוכל לקבל ציון באזרחות, אפילו אם יצליח מאד בבחינת הבגרות, וזכאותו לתעודת בגרות תפגע. מהי מטלת הביצוע? מטרתה של מטלת הביצוע היא להרחיב ולטפח את ההשתתפות האזרחית של תלמיד התיכון כבוגר במדינה יהודית ודמוקרטית ולקשור בין התיאוריה למעשה, תוך שימוש במושגים אזרחיים שנלמדו בבית הספר ויישומם במרחב הציבורי. אנו רואים חשיבות רבה בתהליך העבודה על מטלת הביצוע ותרומה משמעותית בחינוכם של התלמידים לאזרחות פעילה ומעורבת בקהילה ובמדינה. במטלת הביצוע התלמידים נדרשים לחלץ בעיה אזרחית מתוך סיפור מסגרת הנתון בכיתה מראש לחקור את הבעיה בספרות המקצועית ובמישור המעשי ולמצוא פתרון הולם בצורה של חוק, תקנה, פניה לתקשורת, סרטון, הפגנה וכד'. לרוב נתמקד בבעיות אזרחיות ברמה העירונית המקומית אם כי ניתן לעסוק בסוגיות מקבילות ברמה הארצית. התלמידים יקבלו לוח זמנים המפרט את המשימה ותאריך היעד להגשה. לשם הצלחת התהליך התלמידים נדרשים לעמוד בלוח זמנים זה. תלמיד שלא יופיע לפגישות ההנחיה בשל סיבה לא מוצדקת, יגרע ציונו הסופי, דבר שעלול, כאמור, לפגוע גם בציון ההגשה לבחינת הבגרות. נודה לכם על שיתוף הפעולה ועידוד התלמידים במילוי המשימות ועמידה בלוח הזמנים. ביה"ס וצוות המורים לאזרחות נערך על מנת לתת מענה לימודי הולם ללימודי האזרחות. התלמידים יקבלו את ההנחיה המקצועית והליווי הראוי לאורך כל סמסטר א'. במקרה של הבהרות נוספות הנכם מוזמנים לפנות לצוות אזרחות. אנו מאחלות לתלמידים למידה מהנה ומוצלחת. דבורי אסף זיוה דרורי רכזת אזרחות מנהלת ביה"ס |